Pages

Sunday, September 1, 2013

Vitamin Jantung Shaklee : COQ HEALTH PLUS

Vitamin ni merupakan rangkaian terbaru produk dari Shaklee, iaitu khas untuk kesihatan jantung kita.
Produk ni dah pun launching masa National Conference pada 8 Jun 2013 yang lepas.


Cabaran Dunia Alaf Baru


Penyakit kardiovaskular merupakan pembunuh nombor satu di kalangan rakyat Malaysia. Angka ni adalah 2 setengah kali ganda lebih tinggi berbanding kematian berpunca dari kanser (sumber: Pertubuhan Kebangsaan Jantung Malaysia). Manakala 37% kematian pulak berpunca daripada penyakit kardiovaskular seperti penyakit jantung & strok (sumber: Organisasi Kesihatan Dunia).

Kebanyakan pakar kesihatan mencadangkan agar kita meningkatkan amalan gaya hidup harian dengan mengamalkan diet seimbang, ambil suplemen berkualiti, senaman secara teratur, tidak merokok & memastikan berat badan ideal.
 
Coenzyme Q10 (CoQ10) merupakan salah satu suplemen kesihatan yang amat penting untuk kesihatan jantung kita.


Apakah itu Coenzyme Q10 dan apakah kepentingannya untuk tubuh kita?

  • CoQ10 merupakan zat makanan larut lemak yang hadir semulajadi dan ditemui di setiap sel tubuh supaya ia berfungsi dengan baik. Namun, ia lebih banyak ditemui dalam organ2 yg bekerja lebih keras & memerlukan tenaga selular yg banyak seperti jantung, hati, buah pinggang & pankreas.  
  • CoQ10 amat penting bagi jutaan sel tubuh menghasilkan tenaganya sendiri untuk kekal berfungsi. Bagi menghasilkan tenaga ini, sel2 tubuh membakar gula & lemak daripada makanan yg kita makan. Nutrien ini kemudiannya terurai dan ditukarkan kepada tenaga. Proses penguraian ni perlukan kehadiran CoQ10 sebagai pencetus tenaga.
  • Proses penghasilan tenaga ni berulang beribu kali setiap saat utk membolehkan jantung kekal berdegup & seterusnya membolehkan organ2 tubuh lain berfungsi bagi membekalkan aliran tenaga secara berterusan. TANPA CoQ10, sel2 lain tidak dapat menghasilkan tenaga & organ tubuh yang lain tidak dapat berfungsi dgn baik bagi menyokong kehidupan. 
 
  • CoQ10 telah ditunjukkan dapat membantu mengukuhkan otot2 jantung, menyokong keupayaan mengepam darah & memperbaiki peredaran darah ke seluruh tubuh.
  • CoQ10 juga menyokong pertalian antara saluran darah yang menyumbang kepada paras tekanan darah yang sihat/normal.
  • CoQ10 bertindak sebagai satu antioksidan kuat dan membantu melindungi arteri bagi menangani masalah pengoksidaan Lipoprotein Berkepekatan Rendah (LDL) & memudahkan pengaliran darah. Ini penting dalam membantu menyokong fungsi saluran darah termasuk pengaliran darah ke jantung.

Berapakah jumlah pengambilan dietari CoQ10 yang kita perlukan?

 

Pengambilan dietari harian membantu memelihara paras CoQ10 dalam tubuh, namun jumlah CoQ10 yang diambil daripada makanan selalunya kurang daripada 10mg sehari. Mari kita lihat jadual di bawah untuk mengetahui berapakah jumlah CoQ10 dalam makanan yang biasa kita ambil:


Berdasarkan jadual di atas, adakah anda fikir cukup jika sumber CoQ10 diperolehi daripada sumber makanan yang kita makan semata-mata? Tambahan pula, semakin meningkat usia kita, semakin kurang keupayaan tubuh untuk menghasilkan CoQ10 sendiri.

Jom kita lihat gambarajah di bawah pula yang merupakan hasil daripada sebuah penyelidikan yang mengatakan tubuh berupaya menghasilkan CoQ10 pada tahap tertinggi di usia 20 tahun dan menurun pada 20 tahun berikutnya. Jika kita lihat pada usia 40 tahun, jantung kita hanya mampu menghasilkan sebanyak 68.2% CoQ10 berbanding pada usia 20 tahun. Terdapat pengurangan penghasilan CoQ10 di situ seiring dengan peningkatan usia.


Selain faktor peningkatan usia, terdapat beberapa faktor lain yang menyumbang ke arah pengurangan penghasian CoQ10 dalam tubuh manusia iaitu:

  • diet yang tidak seimbang
  • pendedahan terhadap radikal bebas (dats why we need antioksidan)
  • penggunaan sesetengah ubat tertentu seperti sejenis dadah untuk kurangkan kandungan kolestrol (Shaklee ada suplemen untuk kurangkan kolestrol iaitu Omega Guard)
Sungguh sukar untuk kita mengawal perkara2 di atas daripada berlaku kan? 

Inilah Penyelesaian Untuk Anda!


 
  


CoQHealthTM  Plus mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan vitamin E dan Ekstrak Teh Hijau yang didatangkan dalam kapsul bioavailable. Pengantaraan minyak kacang soya meningkatkan kadar penyerapan yang maksimum.


Pengambilan CoQ10 secara konsisten dapat:

  • Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
  • Menggalakan dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL
  • Meningkatkan peredaraan darah
  • Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 dalam darah

Apakah yang Membuatkan Shaklee berbeza?

  • 1 kapsul CoQHealthTM Plus mengandungi 28mg CoQ10 bersamaan 1.7kg ayam atau 28 cawan brokoli!
  • Kombinasi CoQ10 + Vitamin E dipercayai dapat mengukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat dalam vitamin E kerana CoQ10 membantu mengitar serta menjana semula vitamin E, agar dapat memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel2 tubuh.
  • Ekstrak teh hijau mengandungi procyanidins yang telah ditemui dapat membantu menyokong kesihatan endotelium (lapisan tisu antara kapilari darah dan jantung)
  • CoQ10 berasal daripada sumber semulajadi melalui kaedah penapaian yis. Bahan mentahnya merupakan satu2nya CoQ10 semulajadi daripada yis yang ditapai di mana sumbernya telah diuji dan diyakini secara meluas mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber biketersediaan CoQ10-nya
  • Tanpa gluten
 

 So, take control of your heart and your health today!
   



COD Area: Kemaman, Terengganu
Saya juga menawarkan perkhidmatan penghantaran ke seluruh Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak.
Dengan setiap pembelian anda layak menerima Panduan Makan, Tips dan Konsultansi percuma secara berterusan khas untuk pelanggan Vitalista.


Jika anda berminat untuk mendapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa, hubungi saya sekarang:



Yours sincerely,
   




SID : 959291
SMS|WhatsApp : 012-9531891
Add Friend|PM Facebook : Rubaizah



* Jauhi dari kanak-kanak. Ibu mengandung, menyusu bayi atau pengamal ubat tekanan darah tinggi perlu mendapatkan nasihat pakar sebelum menggunakannya.

 












No comments:

Post a Comment