Pages

Tuesday, September 3, 2013

Jom Berkenalan Dengan ESP Shaklee

Kali ni kita sembang2 tentang product yang sentiasa ON DEMAND dan merupakan BEST SELLER Shaklee.
Jom jom tanpa byk celoteh lagi lets find out more about ESP!


FAKTA ESP

  • Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi “non-GMO” (non-genetically Modified Organism) iaitu kacang soya yang tidak diubahsuai genetiknya, dimana ia disahkan melalui persijilan tersendiri yang dikenali sebagai “ Identity Preservation Program”.  Program ini memastikan kacang soya yang digunakan dipantau dengan ketat supaya bebas daripada pendedahan perubahan genetik, sejak mula ditanam, dituai diproses, sehinggalah kepada pengeluarannya. Kacang soya ini juga diproses pada kadar suhu yang rendah.
  • Setiap 850g (1 tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya yang memberikan sumber tenaga segera serta tahan lama iaitu bersamaan 14gram protein dalam satu hidangan.
  • ESP dari Shaklee merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 jenis ASID AMINO penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.
  • Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.
  • Sesuai untuk semua peringkat umur sama ada tua atau muda.
  • Sesuai juga untuk pengidap kencing manis kerana mempunyai Indeks Glisemik (GI) yang rendah, iaitu 39. Apakah yang dimaksudkan dengan indeks glisemik? Klik sini.
  • Satu hidangan ESP bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur dan 12 kali ganda susu.
  • Rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric  dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

 

KEPENTINGAN PROTEIN

Macam yang saya ceritakan di atas, kandungan utama ESP ni ialah PROTEIN. Mengapakah protein sangat2 penting untuk manusia? Ini adalah kerana protein merupakan BAHAN UTAMA dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga bertanggungjawab dalam merangsang fungsi fisiologi. Oleh sebab itu setiap organ kita memerlukan protein. Kekurangan protein akan menyebabkan:

  • kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit
  • masalah lebihan air yang tinggi dalam badan (water retention) – punca gemuk air
  • kehilangan kepejalan otot
  • perubahan warna rambut
  • bantut pertumbuhan
  • masalah penghadaman
  • masalah dalam penghasilan darah dan hormon
  • dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ.

APAKAH ASID AMINO?


Senang cerita, asid amino ni merupakan pecahan-pecahan daripada protein. Molekul dalam protein disusun dalam bentuk unit yang kecil yang dinamakan asid amino. Protein terdiri daripada 20 jenis asid amino yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protein berbeza. Terdapat 2 kategori asid amino iaitu:

1) ASID AMINO TAK PERLU

-dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh. Protein yang mengandungi asid amino tak perlu dinamakan protein tidak lengkap yang rendah nilai biologinya. Sumber protein ini ialah daripada tumbuhan seperti bijirin dan kekacang kecuali soya 

2) ASID AMINO PERLU 

-tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh. Protein yang mengandungi asid amino perlu ini dinamakan protein lengkap dan kebanyakannya diperoleh daripada haiwan dan kacang soya yang tinggi nilai biologinya. ESP Shaklee membekalkan kesemua 9 jenis asid amino perlu yang penting dalam pengawalan kesihatan dan menggalakkan pertumbuhan.


KEBAIKAN DAN KHASIAT ESP


Di sini saya akan ceritakan kebaikan ESP secara general:

    1) ANTI-PENUAAN (AWET MUDA)
Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar dan lain-lain. Pengambilan yang konsisten adalah kunci kepada awet muda. Ini adalah kerana protein membaiki tisu-tisu yang rosak serta menggalakkan pertumbuhan sel-sel baru.

    2) BAIK UNTUK HORMON
Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan “ISOFLAVONES”, yang mana fungsinya sama dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.
    
    3) BAIK UNTUK PROSTAT
Kandungan GENISTEIN dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas itu menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Selain itu ia juga menjaga rahim dan ovary, kitaran haid dan prostat.

    4) MENGEKALKAN KEREMAJAAN KULIT
Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, anti-penuaan, mengembalikan keserian pada kulit dan kepejalan otot (tidak menggeleber), sekaligus mempercepatkan penyembuhan luka dan menghilangkan parut.
  
    5) PEMBEKAL TENAGA SEGERA
Membekalkan tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu memulihkan keletihan, migrain, insomnia, stress, kemurungan, kebimbangan, ketakutan dll.

    6) MEMULIHKAN PIGMENTASI
Membaiki masalah rambut seperti uban, rambut gugur, masalah pigmentasi pada kulit seperti jeragat.

    7) MEMPERBAIKI MEMORI
Menguatkan kualiti daya ingatan, kecergasan, vitality, keupayaan seksual dan daya rangsangan.

Actually banyak lagi khasiat ESP ni. Insya-Allah saya akan ceritakan pada entry akan datang..
So apa lagi? Dapatkan ESP anda dari pengedar yang sah!

   



COD Area: Kemaman, Terengganu
Saya juga menawarkan perkhidmatan penghantaran ke seluruh Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak.
Dengan setiap pembelian anda layak menerima Panduan Makan, Tips dan Konsultansi percuma secara berterusan khas untuk pelanggan Vitalista.


Jika anda berminat untuk mendapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa, hubungi saya sekarang:



Yours sincerely,
   




SID : 959291
SMS|WhatsApp : 012-9531891
Add Friend|PM Facebook : Rubaizah

No comments:

Post a Comment