Pages

Wednesday, September 4, 2013

ESP Dan Pengurangan Berat Badan. Apakah Kaitannya?

Pernahkah anda terfikir apakah yang dimaksudkan dengan Indeks Glisemik (GI) dan kaitannya dengan berat badan ideal?

“Indeks Glisemik (GI) merupakan sejenis indeks untuk mengukur kadar penyerapan karbohidrat oleh tubuh dan kepantasan karbohidrat dicernakan seterusnya diuraikan kepada bentuk glukosa dalam darah.”


Makanan yang berindeks glisemik yang rendah akan membebaskan glukosa secara perlahan dan teratur, manakala makanan dalam kategori indeks glisemik tinggi akan menyebabkan paras glukosa darah meningkat dengan cepat. Makanan berindeks glisemik rendah lambat dicerna dan diserap seterusnya meningkatkan paras glukosa dan insulin secara berperingkat. Keadaan ini telah terbukti bermanfaat kepada kesihatan kita dalam 3 cara berikut:

  • Mengawal selera makan
  • Melambatkan rasa lapar 
  • Pengawalan berat badan

Mengekalkan tahap gula yang rendah dalam darah amat penting bagi mereka yang ingin mengurangkan berat badan dan mereka yang mementingkan kesihatan dalam jangkamasa panjang, terutama pengidap kencing manis.

Ye, sebab ni lah ramai yang telah berjaya mengurangkan berat badan dengan ESP! Di samping mengamalkan ESP, sila pastikan anda mengambil lebih banyak makanan berindeks glisemik rendah dalam menu harian serta jangan lupa senaman secara berkala untuk kesan yang pantas dalam mencapai berat badan IDEAL dan bukannya KURUS ye kawan-kawan!


COD Area: Kemaman, Terengganu
Saya juga menawarkan perkhidmatan penghantaran ke seluruh Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak.
Dengan setiap pembelian anda layak menerima Panduan Makan, Tips dan Konsultansi percuma secara berterusan khas untuk pelanggan Vitalista.


Jika anda berminat untuk mendapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa, hubungi saya sekarang:


Yours sincerely,
   




SID : 959291
SMS|WhatsApp : 012-9531891
Add Friend|PM Facebook : Rubaizah





No comments:

Post a Comment